Wij heten je van harte welkom bij onze Bed & Breakfast Joli in Wemeldinge.
Graag brengen wij de volgende algemene voorwaarden onder de aandacht. Na een
gemaakte reservering zijn deze voorwaarden automatisch van kracht.


Hoofdgast:
De persoon die bij B&B Joli heeft gereserveerd via de website, per email
of door middel van telefonisch contact.
De hoofdgast dient 18 jaar of ouder te zijn en is verantwoordelijk voor zijn of haar mede gasten.
Beheerders:
De personen die als eigenaren van B&B Joli  of namens de eigenaren
van B&B Joli opereren.
Derden:
Elke andere rechtspersoon die geen gast, beheerder of eigenaar is.
Annulering:
Het herroepen of ontbinden van de definitieve reservering binnen de daarvoor geldende termijn.
De gast(en) dient zelf verantwoordelijk te zijn voor een annulerings- en/of reisverzekering.
Verblijf:
De gehele periode gelegen tussen het moment van in- en uitchecken.


1. Bed & Breakfast
1.1 B&B Joli staat beschreven op www.benbjoli.nl
Onze website is met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Dit neemt niet weg dat er
verschillen kunnen zijn tussen de op de website gepresenteerde tekst en/of foto’s en de
actuele situatie van B&B Joli ten tijde van het bezoek van onze gasten.
Er kunnen door de gasten geen rechten worden ontleend aan dergelijke verschillen.
1.2 B&B Joli is voor de gasten 24 uur per dag toegankelijk. Het B&B gedeelte is voorzien van een eigen afsluitbare ingang.
1.3 Rusttijden zijn van 23:00 uur tot 6:00 uur.
1.4 Roken is niet toegestaan,  in de B&B kamer en relax ruimte. Roken is alleen
toegestaan op de daarvoor aangewezen plaatsen buiten. Tevens is het niet toegestaan de
overblijfselen van een sigaret ergens anders te deponeren dan op de daarvoor aangegeven
plekken.
1.5 Huisdieren van gasten zijn niet toegestaan, tenzij anders overeengekomen is tussen de
gasten en de beheerder(s). Dit in verband met hygiëne en allergieën.
1.6 De kamer is geschikt voor 2 gasten.
1.7 De kamer is voorzien van een eigen badkamer met douche en toilet, ook zijn deze
inclusief linnengoed.
1.8 Inchecken kan tussen 15.00- 17.00 uur. Uitchecken kan op de dag van vertrek tot 11.00
uur. Of in Overleg.
Indien u niet op de aangegeven tijd aanwezig kunt zijn, wilt u dit dan zo snel mogelijk
kenbaar maken bij ons, zodat wij kunnen zorgen dat er iemand aanwezig is in de B&B om u
te ontvangen.
In verband met het schoonmaken van de kamers is het niet toegestaan later uit te checken
dan 11.00 uur, tenzij anders overeengekomen is tussen de gast en beheerder(s).
1.9 Het ontbijt staat vanaf 8.30 uur voor u klaar. Afwijkende tijden zijn in overleg met de
beheerder(s) mogelijk.
1.10 De gasten kunnen hun auto(‘s) parkeren op de daarvoor bestemde plekken.
1.11 De gasten dienen een vaste woon- of verblijfplaats te hebben.
1.12 Gasten dienen algemene voorwaarden, de instructies die door de beheerder(s) worden gegeven, en op www.benebjoli.nl staan beschreven op te volgen.
1.13 De beheerders kunnen gasten, bij overtreding van de algemene voorwaarden of bij
ongepast gedrag, met onmiddellijke ingang de toegang tot B&B Joli ontzeggen
en/of weigeren, zonder nadere mededeling en opgaaf van redenen en zonder restitutie van
verblijfskosten.
B&B Joli is ingeschreven bij de kamer van koophandel. Ons kvk nummer kunt u
vinden op onze website.
2. Tarieven
2.1 De tarieven van B&B Joli staan beschreven op www.benbjoli.nl
2.2 De hoogte van het kamertarief hangt af van het gekozen arrangement. De verschillende
arrangementen staan beschreven op www.benbjoli.nl
2.3 De tarieven zijn inclusief gas, water, elektriciteit en verwarming. De tarieven zijn daarnaast
inclusief BTW.
2.4 De tarieven zijn inclusief toeristenbelasting.
2.5 De tarieven zijn exclusief eten en drinken buiten het arrangement. Deze kosten dient u aan
het eind van uw verblijf te voldoen.
2.6 De tarieven zijn exclusief annulerings- en verzekeringskosten.
2.7 De tarieven van B&B Joli zijn vrijblijvend en geschieden onder voorbehoud van
tussentijdse wijzigingen.
2.8 De B&B is niet aan kennelijke fouten op haar website gebonden.
3. Reservering en betaling.
3.1 Reserveren is mogelijk via de website, per email of door middel van telefonisch contact.
3.2 De reservering is pas definitief wanneer u een bevestiging van de reservering heeft
ontvangen.
Bij de boeking dient u het volledige arrangementbedrag over te maken op rekeningnummer
NL57 RABO 0303 8033 20 t.n.v. A. J. Koppejan
3.3 De kosten die gemaakt zijn tijdens het verblijf, en die niet binnen het gekozen arrangement
vallen, dienen bij uitchecken of achteraf betaald te worden
4. Annuleringsvoorwaarden.
4.1 Wanneer de reservering definitief is kunt u tot uiterlijk 1 maand voor de aankomstdatum
kosteloos annuleren. Na deze datum worden er 100% annuleringskosten in rekening
gebracht
4.2 Bij vroegtijdig vertrek vindt er geen restitutie plaats.
4.3 Annuleringskosten zijn ook verschuldigd indien u niet komt opdagen.
4.4 Annuleren kan alleen schriftelijk per mail;  benbjoli2023@gmail.com
5. Klachten.
5.1 Wij proberen uw verblijf zo goed mogelijk te laten verlopen. Mocht er iets zijn waar u niet
tevreden over bent, dan horen wij dit graag mondeling en schriftelijk van u. U kunt uw klacht
mailen benbjoli2023@gmail.com en met ons doorspreken. Zo kunnen wij uw klacht zo spoedig
mogelijk oplossen.
6. Schade
6.1 De gasten dienen zich naar behoren te gedragen binnen de B&B en de accommodatie en
de omliggende natuur met respect te behandelen.
6.2 De hoofdgast is wettelijk aansprakelijk voor de door hem of zijn medegasten aangebrachte
schade aan B&B Joli
6.3 Voor de kamers wordt geen borg gehanteerd, omdat wij ervan uitgaan dat onze gasten in
alle eerlijkheid komen melden wanneer er schade is. Zo kunnen wij de schade zo snel
mogelijk verhelpen en ervoor zorgen dat andere gasten geen hinder van de schade
ondervinden.
6.4 De kosten van de reparatie worden verhaald op de gasten, mits anders overeengekomen
tussen gast en beheerder(s). Om deze reden verzoeken wij al onze gasten een
aansprakelijkheidsverzekering te hebben afgesloten, zodat onze gasten zo min mogelijk
hinder ervaren van de aangebrachte schade.
6.5 Bij het verlies van de sleutels van de B&B worden de onkosten in rekening gebracht voor de
hoofdgast. De hoofdgast verplicht zich deze kosten direct bij uitchecken te betalen.
7. Overmacht
7.1 In geval van overmacht, zowel van blijvende als tijdelijke aard, is B&B Joli
gerechtigd de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden of tijdelijk op te schorten
zonder dat de gast aanspraak op nakoming en/of schadevergoeding kan maken. Onder
overmacht wordt onder meer, doch niet uitsluitend verstaan: oorlogsgevaar, oorlog,
opstand, molest, stakingen, boycot, storingen in het energiecircuit, in het verkeer of
transport, maatregelen van overheidswege, schaarste aan grondstoffen, natuurrampen en
voorts alle omstandigheden, buitengewone weersomstandigheden, overlijden van een van
eigenaren of naaste familieleden e.d. waaronder gehele of gedeeltelijke nakoming van de
overeenkomst naar redelijkheid en billijkheid niet van de B&B kan worden gevergd.
8. Aansprakelijkheid.
8.1 B&B Joli is niet aansprakelijk voor de door de gast of derden ten gevolge van het
verblijf in de betreffende kamer geleden schade, de gast vrijwaart B&B Joli tegen
aanspraken dienaangaande.
8.2 B&B Joli kan slechts aansprakelijk worden gehouden voor schade die is te wijten
aan de grove schuld of nalatigheid van de B&B.
8.3 De B&B is niet aansprakelijk voor storingen in en om de accommodatie zoals storingen en
uitval van stroom en watervoorzieningen en technische installaties, niet of ontijdig
aangekondigde bouw- en/of wegwerkzaamheden in de nabijheid van de B&B.
8.4 De B&B is niet aansprakelijk wanneer gasten de instructies van de beheerder(s)  niet
naleven en hierdoor materiele of lichamelijke schade oplopen.
8.5 Door B&B Joli wordt geen aansprakelijkheid aanvaardt voor verlies, diefstal,
schade of ongevallen, veroorzaakt aan personen of goederen tijdens of ten gevolge van het
verblijf in de betreffende kamers van B&B Joli
8.6 De hoofgast, zoals geregistreerd bij de boeking, is verantwoordelijk voor een ordelijke gang
van zaken in en om de betreffende kamer(s).
Er dient zorgvuldig met de spullen te worden omgegaan, de kamer dient dan ook netjes en
fatsoenlijk te worden achtergelaten. Dit geld ook voor het gebruik van de andere ruimtes/omgeving
zoals de wellness.
8.7 Breuk of beschadiging dient dan ook direct te worden doorgegeven aan de beheerder(s).
8.8 Eventuele reparatiekosten en/of vervangingskosten dienen door de gast onmiddellijk aan de
eigenaar op diens eerste verzoek te worden vergoed, tenzij anders overeengekomen
tussen gast en beheerder(s).
8.9 Mochten er na het uitchecken beschadigingen worden gevonden, die niet gemeld zijn bij de
beheerder(s), dan zal alsnog een rekening worden opgemaakt voor de eventuele reparatie en/of vervangingskosten, die door de gast achteraf betaald dient te worden
9. Slotbepaling.
9.1 Voor zover in regels van internationaal privaatrecht niet anders bepaald, is op de
onderhavige voorwaarden uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Niet‐
Nederlandstalige gasten worden geacht akkoord te zijn met de algemene voorwaarden
opgesteld in het Nederlands.
9.2 Alle geschillen voortvloeiende uit de gebruikersovereenkomst of deze voorwaarden
zullen in eerste aanleg worden beslecht door de bevoegde rechter in Nederland, voor zover
de regels van internationaal privaatrecht niet anders bepalen.
9.3 Geen van de partijen kan haar rechten en verplichtingen aan derden overdragen voor
zover in de onderhavige voorwaarden niets anders is bepaald.
9.4 Indien en voor zover enige bepaling in de gebruikersovereenkomst en de onderhavige
voorwaarden nietig mocht blijken, blijven de overige voorwaarden in stand en wordt het
nietige artikel aldus geacht te zijn geconverteerd dat het in overeenstemming met de
kennelijke bedoelingen van partijen wordt gebracht.


Mochten er verder nog andere vragen zijn, dan horen wij dit graag.
Schroom niet om ons hierover aan te spreken. Wij helpen je graag verder.